Aké doklady treba predložiť ku kontrole vozidla?

 1. Technická kontrola pravidelná, technická kontrola zvláštna a technická kontrola administratívna

  • doklad vozidla (osvedčenie o evidencii časť I alebo časť II alebo technické osvedčenie vozidla pri vozidle, ktoré nepodlieha prihláseniu do evidencie vozidiel  (DOVEZENÉ VOZIDLO) ) alebo potvrdenie o zadržaní, ak ide o vozidlo, ktorému je doklad vozidla zadržaný, alebo výpis z karty vozidla vydaný orgánom Policajného zboru, ak je doklad vozidla stratený,
  • protokol o montáži plynového zariadenia (vozidlo s pohonom na LPG alebo CNG, ktoré nie je vybavené zariadením od výrobcu),
  • certifikát o vykonaní opravy vozidla vydaný certifikovaným miestom opravy, ak ide o vozidlo po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy.

Pozn.: Pri technickej kontrole vozidla záchrannej služby určeného na prepravu infekčných materiálov alebo pacientov s infekčnými chorobami, vozidla určeného na prepravu uhynutých zvierat a vozidla pohrebnej služby prevádzkovateľ vozidla alebo vodič vozidla predkladá okrem vyššie uvedených dokladov aj potvrdenie o vykonanej dezinfekcii vozidla.

 2. Technická kontrola opakovaná

  • doklady pre príslušný druh technickej kontroly (už spomenuté v odseku 1)).

Pozn.: Opakovaná technická kontrola sa vykonáva v čiastočnom rozsahu so zameraním na kontrolu odstránenia chýb zistených pri technických kontrolách, a to do 60 dní odo dňa vykonania pôvodnej technickej kontroly. Po tomto termíne sa musí vykonať nová technická kontrola v plnom rozsahu.

3. Emisná kontrola pravidelná, emisná kontrola zvláštna a emisná kontrola administratívna

  • doklad vozidla (osvedčenie o evidencii časť I alebo časť II alebo technické osvedčenie vozidla pri vozidle, ktoré nepodlieha prihláseniu do evidencie vozidiel (DOVEZENÉ VOZIDLO) ) alebo potvrdenie o zadržaní, ak ide o vozidlo, ktorému je doklad vozidla zadržaný, alebo výpis z karty vozidla vydaný orgánom Policajného zboru, ak je doklad vozidla stratený,
  • protokol o montáži plynového zariadenia (vozidlo s pohonom na LPG alebo CNG, ktoré nie je vybavené plynovým zariadením od výrobcu),
  • kópiu platného dokladu o vykonaní emisnej kontroly v členskom štáte alebo zmluvnom štáte, ak ide o emisnú kontrolu administratívnu pre jednotlivo dovezené vozidlo.

Pozn.: Pri emisnej kontrole vozidla záchrannej služby určeného na prepravu infekčných materiálov alebo pacientov s infekčnými chorobami, vozidla určeného na prepravu uhynutých zvierat a vozidla pohrebnej služby prevádzkovateľ vozidla alebo vodič vozidla predkladá okrem vyššie uvedených dokladov aj potvrdenie o vykonanej dezinfekcii vozidla.

4. Emisná kontrola opakovaná

  • doklady pre príslušný druh pôvodnej emisnej kontroly (už spomenuté v odseku 3)).

Pozn.: Opakovaná emisná kontrola sa vykonáva v plnom rozsahu pôvodnej emisnej kontroly s dôrazom na kontrolu odstránenia chýb zistených pri emisnej kontrole, a to do 60 dní odo dňa vykonania pôvodnej kontroly

Aké doklady treba predložiť ku kontrole vozidla?

Technická kontrola

  • doklad vozidla (osvedčenie o evidencii časť I alebo časť II alebo technické osvedčenie vozidla pri vozidle, ktoré nepodlieha prihláseniu do evidencie vozidiel) alebo potvrdenie o zadržaní, ak ide o vozidlo, ktorému je doklad vozidla zadržaný, alebo výpis z karty vozidla vydaný orgánom Policajného zboru, ak je doklad vozidla stratený
  • protokol o montáži plynového zariadenia (vozidlo s pohonom na LPG alebo CNG, ktoré nie je vybavené zariadením od výrobcu)
  • certifikát o vykonaní opravy vozidla vydaný certifikovaným miestom opravy, ak ide o vozidlo po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy

Emisná kontrola

  • osvedčenie o evidencii časť II. alebo osvedčenie o evidencii – formát dokladu list A4 (po starom tzv. veľký technický preukaz), alebo potvrdenie o zadržaní, ak ide o vozidlo, ktorému je doklad vozidla zadržaný alebo výpis z karty vozidla vydaný orgánom Policajného zboru, ak je doklad vozidla stratený
  • protokol o montáži plynového zariadenia (vozidlo s pohonom na LPG alebo CNG, ktoré nie je vybavené plynovým zariadením od výrobcu)
  • kópiu platného dokladu o vykonaní emisnej kontroly v členskom štáte alebo zmluvnom štáte, ak ide o emisnú kontrolu administratívnu pre jednotlivo dovezené vozidlo.

Čo treba na STK – Príprava vozidla

1. Pravidelná technická kontrola alebo emisná kontrola vyžaduje predložiť:

  • originál osvedčenia o evidencii časť II (tieto doklady sú vydávané od 01.06.2010).
  • ak ide o doklady vydané k vozidlu v období od 01.03.2005 do 01.06.2010, potom originál osvedčenia o evidencii (papierový doklad formátu A4)
  • pri dokladoch vydaných pred 01.03.2005 – originál technického preukazu vozidla
  • potvrdenie o montáži fólií, ak ich má vozidlo nalepené
  • protokol o kontrole nádrže pri vozidlách s pohonom CNG
  • ak ide o vozidlo na pohon LPG alebo CNG, ktoré nie je vybavené zariadením od výrobcu treba predložiť originál protokol o montáži plynového zariadenia
  • Ak bolo zadržané osvedčenie o evidencii, treba predložiť potvrdenie o zadržaní osvedčenia o evidencii vydané útvarom Policajného zboru spolu s kópiou príslušného osvedčenia o evidencii alebo technickým preukazom; protokol o montáži plynového zariadenia, ak ide o vozidlo na pohon LPG alebo CNG, ktoré nie je vybavené zariadením od výrobcu.

Pri pravidelnej EK treba k uvedeným dokladom navyše predložiť:

  • doklad vydaný výrobcom alebo zástupcom výrobcu prestavby vozidla podľa § 18 ods. 16 písmeno b) zákona (725/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov) a kópiu rozhodnutia o schválení hromadnej prestavby vozidla vrátane príloh podľa § 18 ods. 16 písm. c) zákona, ak ide o emisnú kontrolu pravidelnú vykonanú v súvislosti so zápisom zmien vzniknutých hromadnou prestavbou typu vozidla do osvedčenia o evidencii časti II.
Technicak

2. Povinná výbava

  • výstražný trojuholník homologizovaný podľa predpisu EHK č.27
  • reflexný odev, ktorý musí byť umiestnený v dosahu vodiča
  • náhradné koleso, príručný zdvihák, kľúč na matice alebo skrutky, prípadne prostriedky na bezdemontážnu opravu poškodenej pneumatiky
  • autolekárnička (skontrolujte možné poškodenia a úplnosť)

3. Čisté vozidlo

  • vozidlo musí mať čitateľné evidenčné číslo vozidla, výrobné číslo (VIN) a výrobný štítok, majú byť umyté a vyčistené

4. Sklá

  • v zornom poli vodiča nesmú byť umiestnené žiadne predmety
  • zasklievanie vozidla musí byť celistvé
  • na čelnom skle nesmú byť praskliny s priemerom väčším ako 20 mm
  • na čelnom skle, ani na predných bočných oknách nesmú byť tieniace fólie, na ostatných oknách len schválené fólie opatrené schvaľovacou značkou a s potvrdením o montáži fólií

5. Osvetlenie

  • všetky svetlá na vozidle musia byť funkčné
  • funkčné musí byť aj manuálne alebo automatické nastavovanie výšky svetiel
  • vozidlá s výbojkovými svetlami musia mať automatické znižovanie stret. svetiel a čistenie svetlometov

6. Klaksón

  • skontrolujte si funkčnosť zvukového a svetelného výstražného znamenia

7. Pneumatiky

  • minimálna hĺbka dezénu je 1,6 mm
  • skontrolujte si, či sú pneumatiky v poriadku (aj rezerva) – bez poškodení
  • pneumatiky musia byť schválené a zapísané v predloženom doklade o vozidle

8. Brzdy

  • účinnosť a súmernosť bŕzd si amatérskym spôsobom neskontrolujete, môžete si skontrolovať účinnosť parkovacej (ručnej) brzdy v stúpaní 
  • skontrolujte si hladinu brzdovej kvapaliny

9. Prevádzkové kvapaliny

  • skontrolujte si hladinu kvapaliny do ostrekovačov (technik nemôže počas kontroly dolievať kvapalinu)
  • na vozidle nesmie dochádzať k zjavnému úniku ktorejkoľvek prevádzkovej kvapaliny (voda, palivo, olej, brzdová kvapalina, kvapalina do ostrekovačov)

10. Identifikácia vozidla

  • údaje o vozidle uvedené v doklade vozidla musia zodpovedať skutočnému stavu vozidla

11. Puklice

  • pred kontrolou demontujte z vozidla puklice

12. Zahriatie motora

  • vozidlo pristavené na Emisnú Kontrolu musí mať motor zohriaty na prevádzkovú teplotu